torsdag 16 april 2009

Valpmagneten Bella

Hejsan Alla här kommer lite nya bilder som jag har fått från Vildandsmamman. Bella hon är värsta valpmagneten och ligger i vanlig ordning och myser med dom allihopa...

Att Chila ska bli 12 år i december i år kan man knappt tro, ge henne en PET-flaska och hon blir som värsta valpen/unghunden igen! Hon är helt tokig då och springer som en tosing ;O)


Jag é på g, kom och jaga mig så ska jag springa!!!!


Och som sagt valpmagneten Bella är i valplådan, var annars!!
Dagen har annars varit ganska lugn, Jonathan mår lite bättre och börjar prata lite efter att varit mer eller mindre knäpptyst sen i tisdags. Han har dock fortfarande feber (vilket man oxå kunde ha.) Och naturligtvis ont i munnen mest i tungan och i halsen.
Äta har han knappt gjort och har redan tappat nästan två kilo, det tar han snart igen. Så det är nog ingen fara. Idag har han fått i sig nästan två hela chokladpuddingar och ett två hela glas med blåbärsoppa och lite vatten, så det är ju bra. Han måste vara hungrig, idag har han sagt att han är sugen på gulaschsoppa så i morgon ska det inhandlas detta också får jag köra det i mixern så den blir slät!
Innan han gick och la sig idag så sa han, du mamma kan man köra vad som helst i mixern? Jag sa att det skulle man nog kunna, varför det? Då svarade han, skulle man kunna ta en pizza då?!
Vem vet om det blir gott, är man bara tillräckligt sugen så kanske...
Vi var borta en sväng hos syster yster och tog en fika, Jonathan fick mysa lite med valparna och satte sig sen framför tvn med en chokladpudding, men när vi kom hem så var han helt slut och hade fått lite mer feber än innan på dan så han fick sin stolpilla och gick sen och sov ett par timmar. Det behövde han.
Ikväll var det dax med fortsättningskurs på LA´s hundkörskola, lika kul att träffa kursare som har varit med från de första kurserna och dessutom se att de har ganska bra koll på läget fortfarande!! Och som vanligt så rekomenderar jag att gå in på www.hundkorskolan.se och kolla.
Jag trodde att jag skulle gå med Kricka, men Lena hann inte idag så jag fick hoppa in och hjälpa till istället, men det var lika kul det ;O)
Nä, nu ska jag se till att få samlat ihop grejorna till den stora barnloppisen på Folkets Hus på lördag, insåg att det är imorgon allt ska komma på plats inför lördagen. Bod och stolar skall möbleras och cafeterian ska förberedas, det bir mycket att stå i, men kul ;O)
Kramiz !!



3 kommentarer:

Kim sa...

-ont i tungan.. du kanske ska testa det där med krossad alvedon i grädde? det ska ju hjälpa mot ont i munnen. tänker på er!!! Kramar i mängd!

Sarah sa...

Herreguuuuuud, vad valparna är söta. Skickar du upp en till mej?? Tack snäckan, vad gulligt av dej..... Ser fram emot leveransen!! Kram

Anonym sa...

Hallå där!!!

Bäst att muddra Syrran nästa gång så ingen valp smugglas till Sandviken.......dom är kvar ca 5 veckor till bara att komma och hälsa på Sara!!!!!du är välkommen.

Kram