torsdag 9 april 2009

GLAD PÅSK PÅ ER ...

Ja min lilla påsk-kärring mår mycket bättre och hon tar sina tabletter riktigt duktigt nu.

Snart ska jag klä om och åka till Blåkulla(eller jobb, kan man oxå kalla det!) Idag är vädret så fint att det blir nog med scootern.

Jag och Jonte har varit i Ystad för inskrivnings samtal på önh-mottagningen. Jätte trevliga människor som säkert tar väl omhand Jonte på tisdag när det är dax för op.

Efter Ystad turen åkte vi till Burlövcenter för att inhandla lite attiraljer till maskeraden i morgon, bilder utlovas alldeles säkert på detta roliga... Vi skall vara Village people, eller Y.M.C.A. det blir kul att spöka ut sig. Även lite påskpresenter till Nettan, Bella, Tim, Jenna och Jonte, efter att vi ätit lunch så åkte vi inom Vinninge till Nettan & Palle och vi hade en sån tur att de hade precis satt på kaffet så det blev en kaffetår och lite snack innan vi styrde kosan mot hemmet.

Peter har slutat tidigt idag och har varit och köpt grejor till trappan på baksidan, så nu ska det byggas där i helgen. Det blir kanon! Den där hemlisen som jag talat om innan blev tyvärr inget av så nu lägger vi krutet på huset iaf. Vi hade planer på att köpa en tomt och bygga ett nytt hus, men det blev alldeles för dyrt. Det slutade på över tre miljoner varje gång vi räknade och det räcker inte budgeten till för, tyvärr ;O( Så nu ska vi fixa till det här hemma istället, jag har beställt en skjutdörrs garderob på Skånska Byggvaror och det var leverans på tre-fyra veckor, men dom ringde nu i em och sa att det levereras redan nästa fredag den 17 april mellan 8 och 12 så det var snabba pix, jippie!!

Åter kommer igen efter Blå Kulla besöket!! // Kramiz

Tillbaka igen, pust vad jobbigt det var på "Blåkulla"!! Värsta kalabaliken på jobb i dag, men jag stack och handlade och sen var vi ifatt igen, besök av anhörig och kvällsmat blev fixat i ett huj. Allt lugnt på torpet igen. Jätte trevlig kväll med plättar & sylt och en trevlig vikarie(som tyvärr är inne och jobbar alltför sällan, enligt mig!) Jag höll på att ställa till värsta trubblet för henne när hennes man ringde och ville tala med henne och jag säger, nej hon jobbar inte i kväll men i morgon jobbar hon!!!! Han undrar nog om jag är knäpp i skallen?! Han rinde sedan på hennes mobil och frågade var hon var??? Så det var ju tur att han gjorde det så vi fick reda upp att hon faktiskt var på jobb iaf!! Så fel det kan bli...

Nu ska jag in till grannen och ta mig ett glas rödvin, sen blir det sängen för denna häxan. Jobb i morgon sen fixa till mina häxnaglar för att sedan göra mig/oss iordning för maskeraden!! Jihuuu vad kul det ska bli!!!!

Kram alla häxor( och alla andra med för den delen!)

1 kommentar:

Kim sa...

Oj! Ja hon ser verkligen sjuk ut! Är du säker på att det var öroninflammation!!????? ;-)
Skönt att allt går bättre!!!! Ses imorrn!!!!