måndag 13 april 2009

Påsken över...

Jodå, det är sant och man har väl med nöd och näppe överlevt den. Att man kan frossa i så god man "bara" för att det är påsk?! Konstigt man kan ju äta all den maten annars oxå, men guda gott skall ni veta eller hur!
Jag har jobbat hela påsken och det är väl iof tur eftersom jag ska vara hemma med Jonte resten av veckan pga op. Det är ju storhelgs ob denna helg så det kompenserar kanske lite att jag inte har full lön.
Annars har vi haft påsklunch hemma hos oss idag, jätte trevligt trots att Peter mest sprang runt och fixade med gjutning av trappan, laga olje-läckage på sin mamma bil, byta till sommardäck på sin mammas bil och försökte att greja med pannan(som inte vill som vi vill) och hjälpa grannen!!!
Under tiden skulle jag underhålla svärmor, fixa med maten till lunchen(svärmor skalade potatisen, dock) duka, dammsuga och torka golven, se till att kidsen blev klara m.m, m.m. Insåg nu att jag verkar ganska neggig - det var jag oxå!!
Men jag fick faktiskt även fixat klart den enda rabatten som vi har på baksidan och eldat upp allt bräske, fick muta Jonte och hans kompis med 40kr om de hjälpte mig. Och det gjorde Jonathan med bravur, men kompisen tröttnade efter typ 3minuter! Så Jonathan fick hela slanten själv.
Måndag är det alltid kurs och även idag, sen eftersom pannan inte går igång så fick Jonathan duscha hos moster & morbror i kväll, för där har de varmvatten. Man ska tvätta sig med en speciell tvål kvällen och morgonen innan op. Det blir att gå in till grannen och duscha 06.30 för Jonte, han är inte jätte lycklig över detta.
Mest orolig inför mogondagen är han för, stolpillan som han får en stund innan op, för att han ska känna sig lugn. Han vill inte att någon annan än jag ska göra det och ingen får titta på! Det är väl iof bra att han fokuserar på det istället för att vara orolig för själva operationen...

Tvättstugan, ta lite tvätt sen krama kudden, ses imorgon ;O)

Inga kommentarer: