tisdag 7 april 2009

Kasst...

Jaha, då har man pajat denna dagen med kaka ;O( Fattar inte varför det ska vara så svårt att hålla sig ifrån sötsaker bara för att man mår dåligt, skit oxå!
Dagen började inte bra, redan tidigt i morse så kom Jennifer in till oss och mådde jättedåligt, har gnällt och jämrat sig mest hela natten. Men jag trodde hon mest hade mardrömmar, men så var det inte, hon hade feber och ont i sitt öra. Peter lämnade henne hos mormor och morfar i morse och då var hon ganska fit för fight men under em så blev det sämre, hon sov mest och vaknade hon var det för att hon hade ont.
Syrran och pappa var i stan och fixade träplattor till lägenheten eller till balkongen så det blir lite ombonat. Så hela em var vi där och la golv - det blev kanonfint!
När det var dax att bege sig hemmåt så väckte jag Jenna och då rann det från hennes öra, så det blev till att köra till jourläkarmottagningen i Trb. satt där i två timmar totalt så det var helt ok. Läkaren kunde inte se att trumhinnan hade gått sönder men det kanske hade spruckit ändå utan att det syntes, så man behandlade det som öroninfammation. Kåvepenin blev det utskrivet två tabletter tre gånger dagligen i fem dagar!!! Inte kul, men vi stack till Valen och köpte lite påsk godis( fastän det inte är lördag) som skulle fås efter penicillinen, trodde jag iaf. Jennifer försökte och försökte men pillan bara kasade runt i munnen, och om du någon gång har tagit kåvepenin så vet du hur äckligt det smakar!! Det blev varken pilla eller choklad.
Väl hemma hos syrran så provade vi att krossa pillan i lite sylt - det gick inte det kom upp igen. Testade med glass- gick inte heller. Testade med en halv pilla i glass - gick inte!
Då ringde jag till "storasyster" hon hade inte nått riktigt universalmedel utan jag fick prova igen och vara lite mer bestämd och tala om att man måste ta pillan om man inte skulle ha ont. För ont det har hon verkligen, det är så synd om henne. Usch...
Man känner sig som den hemskaste föräldern som finns. Ringde till sjukvårdsrådgivningen, där jag alltid blivit trevligt bemött, men inte idag. Efter det samtalet så höll jag på att lipa och om jag tyckte jag var en dålig mamma innan så var jag ännu sämre efter att jag lagt på luren. Hon kunde inte förstå varför jag tog tabletter till en femåring!! Och att jag inte visste att man absolut inte fick krossa tabletter!! Ja, hon kunde minsann inte hjälpa oss i kväll så jag fick snällt ringa vårdcentralen i morgon. Det hände ju inte så mycket nu ändå, det var ju inte akut- typ!?
Så var kvällen och nu när jag skrivit lite känns det bättre...

Får väl se till att ställa klockan i morgon så jag kan ringa vdc, och få en tid igen ;O(
Det var den sovmorgonen. Men sova kan jag göra när jag kommer till "himmet"

Min kära arbetskamrat har tagit sin första körlektion, hon är modig. Jag skulle vilja ha lite av hennes mod och styrka lite med jämna mellanrum. Hon har gått igenom massor av jobbit och har det kämpigt fortfarande men har alltid ett glatt eller tröstande ord. Och det är fantastiskt-det kommer alltid när det som mest behövs. Du e´go och tack för att du finns I-M. Love you;O)

Malin: Förlåt jag tänkte inte på dig överhuvud taget, ska skärpa mig och ringa dig nästa gång, jag måste vara hemma eller ledig ;O) Allt bra med lilla magen? Kram på dig...

Måste kolla när I-M har sin nästa lektion så man kan hålla sig undan, ha det gött !!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men snutt då......krama om henne från tant Sarah.....utelämna tant. *ler* Bättre att krossa tabletten än att inte få i den alls väl....kan man tycka. Ibland är det fel folk på fel plats och utan empati. Har Jonte blivit opererad än eller? Jag minns inte.... Och OM...har det blivit bättre? Kram

Kim sa...

Du är världens bästa mamma och om du inte tror det så fråga dina barn!! Man tycker det borde finnas något "godare" än Kåvepenin att ge, hoppas det löser sig idag!! Och du, tack för de fina orden! Jag har ju fått gott stöd av dej i det hela, glömmer dej inte!
På torsdag den 16:e ska du hålla dej inne, då!... *smilar*

nettan sa...

man kan visst krossa kovepenin.. det sa dom på apoteket när chrille skulle ha pc.. han är 17 men kapslarna stora och han kunde inte svälja vatten ens ... bull bättre att få i sog kross än inget... hoppas du får flytande idag, kram

Malin sa...

hehe det e ingen fara..jag tänkte bara om ni inte har folk!!Klart du ska vara hemma med dina barn.man ska inte känna sig tvingad till jobbet!!
Hoppas hon snart blir bättre.Jag ska till vårdcentralen idag..antagligen halsfluss..
Jo med magen e det bara bra, skönt!!Kram