lördag 25 april 2009

Äntligen foton ;O)

Dax med lite uppdatering av valparna, alla växer och frodas med superfart. Nu är dom fem(?) veckor i morgon och har blivit avsevärt större än innan! Och stackars Axa har blivit mycket mindre, Anette har fått öka hennes mat för allt diande tar hård på henne. Det är ju trots allt fem som "lever" på henne!

Dom har fått äta lite uppblött valp foder nu och växer så det knakar, dom é sååååå söta. Tänderna har kommit ut en hel del och nu börjar dom tugga och nafsas. Både ser och hör ordentligt nu och kan både morra och skälla (är kanske lite synd att kalla det skälla, kanske mer bjäfsa!)



Mat-dax! Axa ligger gärna och myser med valparna även om dom har ätit färdigt. Och är det så att någon av kidsen lägger sig hos dom kryper de genast nära och ska mysa, eller busa!!



Jennifer tycker att, om man vänder på mammas solglasögon så sitter dom mycket bättre kvar på näsan, snyggt va!!



Oxå en av mosters favvisar Timsemannen, så här ser man ut när man har gjort en djupdykning i sandlådan. Smutsig, skitig, grus ÖVERALLT! och matrester runt munnen, mössan på sniskan - kan det bi bättre, absolut inte!!
Så här blir det när man blir passad av moster. Och gla´det är han, det riktigt skiner om honom. Han var riktigt hungrig efter att stått med huvudet i sandlådan ett antal gånger och tryckte i sig en liten pannbiff, två köttbullar och två skivor lönneberga skinka. Den grabben kan äta...




Lördagen har varit skön, steg upp innan dom andra och sprang min runda längs järnvägen och tillbaka, den tog rent för kort tid, bara 20 minuter så jag får springa en liten bit till så det blir iaf 30-40 minuter.
När jag kom hem så stack Jennifer och Peter och köpte grus till gjutningen (som blir av i morgon om Peter inte får larm) och jag och Jonte stack och köpte frallor efter att jag duschat.
Sen blev det frukost(en något sen sådan) efter att vi hjälpts åt att tömma släpet på grus. Så mysigt hela familjen i trädgården i solen, nästan "sommar-semester-känsla"!!
När frukosten var avklarad så stack jag och hämtade syrrans svärmor och alla kidsen, så körde vi på Lions loppis. Vi fyndade inte mycket men jag köpte en rottingkorg för 25kr, en Minnie Mouse väska till Jenna tillsammans med en tennisboll, två miniracket(bordtennis) och två leksaksbilar (till Tim) för totalt 15kr. Det var alles...
Efter det blev det hem igen, lunch till Tim och sen vagnen för middagsvila, och jag, "svärmoren" och resten av kidsen tog en fika ute i solen på trädäcket hos Anette & Tompa.
Peter & Jonathan stack till avslutnings-uppvisningen för svedala Gif, där mormor oxå var med och visade vad hon kunde.
Och jag stack med cykeln in mot byn för att börja jobba klockan två.
Tänk så mycket jag hunnit med, kan det bero på att jag var ute och sprang i morse månne??
Snart dax för sängen, tänkte springa till jobb imorgon och hem oxå... (!) Det är faktiskt sant, jag har lovat mig att motionera minst 30 minuter varje dag(syrran som lurat i mig att det var bra, tänk vad hon kan!?) // Kramiz, var rädda om er ;O)



1 kommentar:

Kim sa...

Det blir bara mindre och mindre bitch av dej, dag för dag.. du e så duktig!! Ska bli intressant att se hur detta slutar!! / Kramen!