måndag 20 april 2009

Skjutdörrsgarderob...

Det är faktiskt sant att jag har fått monterat min skjutdörrsgarderob i köket, oj, oj, oj vad tjusigt det blev!!! Och dessutom fått in hyllsystemet från IKEA, var inom där med mamma, Tim och syrran idag en timme innan dom stängde, men vi hann!
Så nu ska det röjas i den garderoben vi har i "data-rummet" där skall det bli klädförvaring för bland annat jaktutstyrslar, stövlar, kängor m.m. och vinter/vår och/eller sommarkläder. Och lite annat skrafs, som man måste ha.
I köksgarderoben kommer det att finnas alla ljusen och dom sakerna som tillhör detta, städförråd, symaskin, strykjärn, handdukar, x-a stolar och pallar, ja det är inte klokt vad det finns plats med MASSOR av saker i den garderoben. Men det är ingen fara, jag fyller den på nolltid (tyvärr!?)
Helgen har försvunnit i en rasande fart. Det var ju loppis i lördags på Folkets Hus, jag sålde för 800 kronor, ingen gastronomisk summa direkt, men jag ville bara bli av med sakerna. Och inhandlade både sommarjacka, skor och lite klänningar, tröjor och en väst till Jennifer. Så jag "slarvade" bort 300 kronor på det. Jonathans leksaker fick jag ihop 75 kronor för och det blev han glad för.
Ja, meningen var att Jonathan skulle vara med, men han insåg själv sin begränsningar och gav upp efter kanske en timme, så mormor åkte hem med honom så han fick gå och vila, han hade både ont och lite feber.
Annars har han faktiskt försökt att äta lite och det har gått sådär... men lite kladdkaka med vaniljvisp åkte ner hemma hos moster & morbror i kväll minsann, så nog är det på rätt väg.

Det blir en tidig morgon i morgon, då jag ska skjutsa Peter och hans arbetskamrat till flyget. De ska på kurs i Stockholm och ska övernatta oxå. Det blir nog fullt i våran säng ändå, det är två barn som redan har planerat detta eftersom pappas sida är ledig!
Det blir dagis för Jennifer i morgon eftersom Jonathan måste gå igenom lite läxor så att han inte kommer för mycket efter i skolan. Han ska vara hemma denna veckan oxå.

Bilder både på trappan och garderoben kommer i morgon eftersom min kamera var urladdad...

Hej, hej på er ;O)

2 kommentarer:

Sarah sa...

Jag funderar....var har ni satt skjutdörrarna i köket? Jag får inte ihop det.... Kram

nettan sa...

OPS!!! DET VAR SNABBT..
Kommer och inspekterar en dag...
kramis