fredag 17 april 2009

Sushi ;O)

MMMmmmm idag har jag ätit sushi, det är fantastiskt gott!! Nettans man Palle och Peter skulle på "firma"-fest och då skulle jag och Nettan ta en kopp kaffe tillsammans. Det gjorde vi kardemummakaffe - så klart!!
Och jag svängde inom stan på Chill Out och hämtade sushi så det festade vi till det på... Jummie, jummie!!
Idag har det mest varit förberedelser på Folkets Hus inför den stundande loppisen, det blir en hel del grejor att asa dit, trots att en del av Jennifers kläder går till Bella. Lite leksaker som inte används och det ska bli skönt att bli av med alla kläderna som har legat här och bara tagit plats.
Lovade mig själv att INTE ta med mig mer hem än det som jag eventuellt köper på mig imorgon, allt det jag har tagit dit, som inte blir sålt skall skänkas till Urkaina Hjälpen.

Jonathan mår avsevärt bättre än i går och febern har hållit sig lite lägre än de andra dagarna, men det märks att han behöver ha mat i sig, han är jättehungrig. I kväll åt han faktiskt en liten skål med kyckling och grönsaks soppa som jag körde i mixern så den blev helt slät, det tog lite tid men han fick lite energi av det. Han provade faktiskt en bit sushi med lax och den slank ner den med. Efter det pratade han om att han var sugen på chips!!! Men det gick han inte på, han får vänta en vecka till innan han kan äta hårda matvaror.
Har varit i skolan och hämtat läxor till Jonte idag och alla hälsade till honom att han skulle krya på sig.

Jo, jag hade glömt att ringa jobb för att tala om att jag är hemma nästa vecka oxå med Jonte, så det fick jag göra nu istället, tänkte att det var bäst så jag inte får skäll att jag inte sköter mig. Bättre sent än inte alls, eller hur.

Nej, nu börjar det bli dax att avrunda kvällen, kidsen sover djupt och jag har en tidigt morgon i morgon, då det skall bres 100 frallor till loppisen ;O(
Och Nettan smsa precis att hon var på väg in till stan för att hämta männen, så då tror jag att Peter slipper vara bakfull denna loppisen ;O) (ha ha ha ha!!)

Kramiz...

1 kommentar:

Kim sa...

Var lämnar man grejer till "Urkaina"? hahaha sorry kunde inte låta bli.. jag har massor av grejer som ni kan ta till nästa loppis... jag måste rensa först.... kram kram